ZABEZPIECZENIE ANTYKOROZYJNE SAMOCHODU

Kiedy zabezpieczać antykorozyjnie auto ??

Wszystkie prace chroniące i zabezpieczające przed korozją nadwozia ( w profile zamknięte oraz blachy na złączach)  i podwozia wykonywane są po lakierowaniu renowacyjnym samochodu po zakończeniu prac lakierniczych. Prace te przeprowadzane są również na nowych autach po określonym czasie użytkowania, a także na tych zakupionych na rynku wtórnym.

Czym jest korozja i dlaczego należy jej zapobiegać ??

Korodowanie to w rzeczywistości przemiany żelaza w uwodnione tlenki żelaza, czyli w tzw rdzę. Korozja następuje, ponieważ żelazo łączy się z tlenem . Gdyby oddzielić żelazo od  wilgoci i od tlenu korodowanie było by praktycznie zerowe.   Korozja znacznie obniża wartość techniczną samochodu przyczyniając się tym samym do obniżania jego wartości, a tym samym do strat materialnych dla właścicieli samochodów.

Niebagatelną rolę odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego dostrzegają wielkie koncerny związane z przemysłem motoryzacyjnym i już fabrycznie w trakcie produkcji zajmują się  ochroną antykorozyjną samochodów poprzez anaforezę i kataforezę, a także późniejsze lakierowanie poszczególnych elementów składowych samochodu.  Również późniejsi właściciele mogą zajmować się renowacyjnym zabezpieczeniem antykorozyjnym samochodów   .

Niniejszy artykuł jest wprowadzeniem do tematu zabezpieczenia antykorozyjnego. Poniżej znajdziesz odnośniki tematyczne ułatwiające Ci dokonanie profesjonalnego zabezpieczenia antykorozyjnego poszczególnych elementów składowych samochodu.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz